A gép kizárólag komposztanyag rostálása céljára készült, azaz a rosta a nagyobb méretű anyagot a finomabb szemcsétől elválasztja.
A rostálandó anyagot egy homlokrakodó a behordó szalag tartályába üríti, majd a behordó szalag az anyagot a tartály aljából a dobrostába szállítja. A dobrosta forgása révén a komposztanyag az enyhe (beállítható) lejtésnek köszönhetően végighalad a rosta hosszán.
A finom szemcsés anyag a rosta lyukain keresztül a rosta alá egy elhordó szalagra, onnan egy kihordó szalagra hullik, amely az átrostált anyagot a kihordó szalag forgásirányától függően jobb vagy baloldalra kidobja.
A durva szemcsés anyagot a forgó dob a dob végéig szállítja, majd az a dob végére felszerelt csúszdán kicsúszik.
A mobil komposztrosta rendelhető elektromotoros vagy dízelmotoros (Perkins) meghajtással.
Anyag minden szerves anyag feldolgozható
Fajsúly kisebb mint 1000 Kg/ m³
Max. szemcseméret 250mm
Max. nedvesség tartalom 60%
Teljes hossz: elektromos
7750mm dízel
7750mm
Teljes szélesség: 2720mm 2720mm
Teljes magasság: 3950mm 3950mm
Dobrosta hossza: 3000mm 3000mm
Dobrosta átmérő: 1910mm 1910mm
Dobrosta fordulatszáma: 16 ford/min 16 ford/min
Dob dőlésszöge: állítható 3,5°-ig állítható 3,5°-ig
Rosta lyukméret (választhacserélhető: 10-50mm, cserélhető 10-50mm, cserélhető
Feszültség: 400 Volt
Áramfelvétel: 16 Amper
Kábel keresztmetszet: 4 mm²
Kábelhossz: Max. 15 méter
Motor teljesítmény: 37 KW
Tank térfogata: 40 Liter / 15 W 40
Hidraulika olaj: 65 Liter / HLP 46
Önsúly 5000 kg 5600 kg
A billenő keretet kiviteltől függően manuálisan vagy hidraulikusan lehet állítani. A manuális beállításhoz egy 24-es villáskulcsra van szükség. Manuális állításnál az erre a célra szolgáló csavarorsókat kell a keret két oldalán a kívánt magasságra beállítani. Hidraulikus kivitelnél a vezérlőegységben lévő megfelelő kart kell a kívánt irányba mozgatni.
A tisztító kefe kiviteltől függően hidraulikusan vagy manuálisan állítható. Manuális beállítás esetében a csavarorsókat a dobrosta elején és végén kézi erővel addig kell csavarni, míg a kívánt tisztítási művelet elvégezhető. Hidraulikus kivitelnél a vezérlőegység megfelelő karját kell működtetni.
A dobrosta cseréjéhez a frontlemezt le kell billenteni. Ehhez az előlapot az e célra elhelyezett fülek felhasználásával hevederrel egy homlokrakodóhoz kell rögzíteni. Rögzítés után a jobb és bal oldalon elhelyezett gyors-zárak kioldhatók. Ezek után a homlokrakodó segítségével a frontlemez lebillenthető.
Az előlap lebillent állapotban marad (megtartja magát).
Ezek után a homlokrakodóval a rostát alulról megkell emelni és félretenni. A más méretű lyukakkal ellátott dobrostát fordított sorrendben be kell építeni.
Hajtómű olaját mind a 4 motornál (behordószalag, elhordószalag, kihordószalag, dobszitahajtás) 3000 üzemóránál vagy 3 évente cserélni kell. Félévente az olajszintet ellenőrizni kell.
Csapágyak kenése 50 üzemóránként
A szállítószalagok hevederjeinek feszítését rendszeresen ellenőrizni kell a megcsúszás elkerülése érdekében.
Motorolajt minden 500 üzemóra után cserélni kell.
Hidraulika olaját 2000 üzemóránként vagy 2 évente kell cserélni.